De ce ne trezim greu de dimineata

Trezitul de dimineata in timpul saptamanii este un lucru aproape imposibil pentru noi fara un ceas desteptator si o cafea, desi in weekend este floare la ureche, deoarece nu suntem nevoiti sa plecam la serviciu sau la scoala.

Dificultatea de a te trezii dimineata din somn se mai numeste si “inertia in somn”, aceasta este descrisa de un studiu din 2013 ca o perioada temporala de reducere a starii de alerta. Simptomele inertiei in somn sunt atentia dereglata si scaderea rapiditatii de reactie in gandire.

Insa, din fericire pentru noi, exista si cateva “trucuri” care pot face diminetile mai usoare, acestea fiind:

-Fructele pot inlatura oboseala, asa ca daca va simtiti obositi, puteti consuma un pahar mare de suc de citrice sau de kiwi, iar oboseala va disparea mai usor;

-Relaxati-va inainte de culcare, evitati sa petreceti timpul in fata calculatoarelor sau a televizoarelor daca doriti sa aveti un somn placut si odihnitor, de asemenea ar fi indicat ca inainte de culcare, sa faceti o baie calda cu plante aromate si sa beti un pahar cu lapte iar optional sa ascultati muzica in surdina;

-Nu amanati trezirea, daca dimineata aveti marea tentatie de a anula trezirea cand suna ceasul desteptator, nu faceti acest lucru. Este indicat sa va asezati ceasul desteptator la cativa metri de pat, pentru a fi nevoiti sa va ridicati pentru a-l opri.Si eventual, puneti si o a doua alarma in cazul va treziti cu dificultate;

-Cina influenteaza somnul din seara respectiva, asa ca ar fi indicat sa va alegeti un preparat usor de digerat, si eventual sa nu consumati alcool sau cofeina;

-Lasati lumina solara sa va patrunda in casa, odata dati jos din pat, trageti jaluzelele pentru a lasa lumina blanda si naturala a soarelui sa va patrunda in casa si sa va alunge somnul.

Din nefericire sunt putine exemple, insa sunt perfecte pentru o dimineata placuta si imbietoare.